Page 1 of 9 123456 ... LastLast
Subscribe
  1. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 8, 2009, 7:13 PM - SAS Mando #1

    Okay Vode, some of u may know I started my own custom mando... changed my mind so many times and finally decided to stop working on it. Instead I'm going in a new direction. Not only am I working up my AFSOC mando... I will be starting my own special mando based on the brave soldiers of the British Special Air Service. I'll post the concept sketches shortly and will ask you guys to help me out with picking which one I want to make. I must make it known tho that this project is SECONDARY to my primary project of building the AFSOC mando.

    Kal Waco
  2. adonian's Avatar
    Member Since
    Oct 2008
    Posts
    1,882
    Sep 8, 2009, 7:17 PM - Re: SAS Mando #2

    Okay, will be waiting... 'nother thread I gotta sub to.
  3. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 8, 2009, 7:51 PM - Re: SAS Mando #3

    he he... the SAS mando sketches are done already... just gotta get 'em scanned in, and I'll do that when I get the AFSOC sketches done. Also goin' to get MY computer here in a lil while!
  4. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 8, 2009, 7:58 PM - Re: SAS Mando #4

    I cant wait vod!!
  5. A'den Kyramud's Avatar
    Member Since
    Jul 2008
    Posts
    1,337
    Sep 9, 2009, 5:53 PM - Re: SAS Mando #5

    Cant wait to see it! Anything SAS based should be pretty sweet...just remember the flashbangs.
  6. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 8:25 PM - Re: SAS Mando #6

    Okay vode, here's the concept art for the SAS mando. I have 5 designs, u guys help me pick one, personally I like #1, #2 and #4. Some of the specific mods include the triclops NVGs, a 3 LED light on the helmet and the Halo ODST style leg and thigh armor. The buy'ce is hopefully an A'den Kyramuud custom that will be I hope very similar to the MS supercommando buckets that were released in limited quantity but are so popular. Anyhow... here it is, u guys help me pick the design, also check out my AFSOC mando thread and help me out over there, because that one is my primary armor set and WILL have precedense over this one. This suit is secondary to that suit and possibly even to Fi's armor, which I will have a thread up for when I get ready to start it... we'll just have to wait and see how it goes on the AFSOC suit first.

    Kal Waco


  7. adonian's Avatar
    Member Since
    Oct 2008
    Posts
    1,882
    Sep 9, 2009, 9:13 PM - Re: SAS Mando #7

    I'm partial to #3 and #4, I guess I like the grey camo.
  8. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 10:11 PM - Re: SAS Mando #8

    yeah I like #4 too but my wife likes #3, and I've already got the stuff to make the jumpsuit in grey... but I was thinking about selling the material to go buy the black stuff or to help pay for the AFSOC kit so...lol oh well, definately liking the urban pattern tho.
  9. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 10:12 PM - Re: SAS Mando #9

    hey a'd'ika check ur PM's ner vod I have a question for u.
  10. adonian's Avatar
    Member Since
    Oct 2008
    Posts
    1,882
    Sep 9, 2009, 10:34 PM - Re: SAS Mando #10

    I guess your wife out votes you huh?
  11. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 10:36 PM - Re: SAS Mando #11

    lol nah... I just like to have her input too. She basically designed her own armor tho... I just did the sketch she picked the colors and pattern. Which I need to resketch and get a thread going for it too. But I'm going to have to wait to start hers 'til we get moved because of the logistics of moving my shop, and all the materials to build with, and my furniture, and my... "man toys" as my wife calls them.
  12. adonian's Avatar
    Member Since
    Oct 2008
    Posts
    1,882
    Sep 9, 2009, 10:53 PM - Re: SAS Mando #12

    "man toys"
  13. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 9, 2009, 10:55 PM - Re: SAS Mando #13

    haha
  14. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 11:35 PM - Re: SAS Mando #14

    yeah... anything that goes bang, has a 1080lpi resolution, or allows me to simulate going bang... those are "man toys" lol
  15. adonian's Avatar
    Member Since
    Oct 2008
    Posts
    1,882
    Sep 9, 2009, 11:47 PM - Re: SAS Mando #15

    You must LOVE Mythbusters huh?
  16. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 9, 2009, 11:50 PM - Re: SAS Mando #16

    You gotta love mythbusters!
  17. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 9, 2009, 11:54 PM - Re: SAS Mando #17

    yeah mythbusters is fun... but right now my fav show is SpecOps Mission on the military channel. The dude was a PJ for cryin' out loud! lol I also LOVE futureweapons and weaponmasters. See a trend here? lol They don't call me Waco for nothin'
  18. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 9, 2009, 11:57 PM - Re: SAS Mando #18

    Wow! I havnt really watched SpecOps Mission much, but i love futureweapons and weaponmasters
  19. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 10, 2009, 12:07 AM - Re: SAS Mando #19

    he he it's a GREAT show!
  20. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 10, 2009, 12:10 AM - Re: SAS Mando #20

    anything that has guns and things being blown up has the potential to be a great show!
  21. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 10, 2009, 12:15 AM - Re: SAS Mando #21

    yeah especially when it's force on force combat, and the dude films it all from his perspective.
  22. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 10, 2009, 12:17 AM - Re: SAS Mando #22

    I love it! by the way have you ever seen Surviving Disaster?
  23. kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    Posts
    2,018
    Sep 10, 2009, 12:22 AM - Re: SAS Mando #23

    yeah not a fan
  24. Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    Posts
    2,234
    Sep 10, 2009, 12:25 AM - Re: SAS Mando #24

    really? i kinda like it
  25. A'den Kyramud's Avatar
    Member Since
    Jul 2008
    Posts
    1,337
    Sep 10, 2009, 12:38 AM - Re: SAS Mando #25

    Ya know...why do we all like the same shows? Mythbusters, weaponsmasters, futureweapons, weaponology, and Man vs. Wild! my fav 5.

    and PM replied to Kal...I like #2 and #4.