Page 7 of 23 FirstFirst ... 2345678910111217 ... LastLast

Kal's Custom Mando

  1. #151

    Re: Kal's Custom Mando

    thx man, can't wait for some progress

  2. #152
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol yeah me either... I really want to get this thing done! I'm workin' my tail off to get through here, get home and get moved so I can finish this thing up... the plus side is I have 35 days of leave right now, saved up. I will probably take some of that when I get to OK just to do some things that need to be done with the move, and holidays. Hopefully I'll have time to work on this too.

  3. #153
    Ordeyn's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    USA
    Posts
    746

    Re: Kal's Custom Mando

    Easy, kal, remember to breath. Looking forward to updates and nice concept progression.

  4. #154
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol *gasp* must *gasp* remember *gasp* something...

  5. #155
    A'den Kyramud's Avatar
    Member Since
    Jul 2008
    From
    Glendale, Arizona
    Posts
    1,337

    Re: Kal's Custom Mando



    You have 35 days leave...I'll see what I can do about getting your helmet done in that time...

  6. #156
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol yeah I've been saving up for over a year now. I'll have 37.5 by the time I get home.

  7. #157
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    over a year? haha you must get paid next to nothing

  8. #158
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol yeah yeah... actually I think I have one of the best paying jobs in the country right now... my leave accrual is awesome tho. Honestly how many people get that many days of vacation/year.

  9. #159
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    so true... how about you give me some of that flowing cash? kidding

  10. #160
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol if only I had any leftover! lmao So I was looking at my stuff, I have so much to do when I get home... I mean wow.

  11. #161
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    when are you trying to get your stuff finished for.
    Even though the term "finished" doesnt exist when building mandos... when do you plan to have it wearable?

  12. #162
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol yeah phase I is actually done minus the weapons and helmet. Phase II... the actual upgraded model (the final concept sketch) will hopefully be done in time for CV... I hope to be able to be there.

  13. #163
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    im kinda hoping i can to but we'll see

  14. #164
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    yup same here, it's going to depend on a lot of stuff too for me tho

  15. #165
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    but im not quite sure transport possibilitys

  16. #166
    A'den Kyramud's Avatar
    Member Since
    Jul 2008
    From
    Glendale, Arizona
    Posts
    1,337

    Re: Kal's Custom Mando

    carpool!!!

  17. #167
    PacxIblix's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    A short distance away from the last loud scream you heard,
    Posts
    474

    Re: Kal's Custom Mando

    CARPOOL! Genius.

  18. #168
    SaberMaker's Avatar
    Member Since
    Apr 2009
    From
    Chattanooga, TN
    Posts
    212

    Re: Kal's Custom Mando

    Finished, ha! Good one Levi!

  19. #169

    Re: Kal's Custom Mando

    or a plane ha!!!

  20. #170
    Alpha-2's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    If there is a bright center to the universe, i live in the place farthest from..
    Posts
    2,234

    Re: Kal's Custom Mando

    some one should drive to Canada, pick me up, and then go to CV (i think im just dreamin)

  21. #171
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol yeah... I'm a professional aviator and don't even know if I can fly to it...lol jk jk, I'm hoping to be able to get enough time off to take leave and go, that's my main issue... and affording a hotel room.

  22. #172
    PacxIblix's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    A short distance away from the last loud scream you heard,
    Posts
    474

    Re: Kal's Custom Mando

    That reminds me... what did you spend Adonian's donation on, Kal?

    Oh, and what was the job description of your mando?

  23. #173
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    $5 is the exact cost of a new sketchpad at the BX at Tyndall... that's what I used that for. I'm trying to scrounge up enough to grab a new set of pens right now, hoping that maybe just maybe I can get a lot more work done very, very soon.

    My mando is Kal Waco, leader of Direcat Squad. He's basically a team leader... he's a Lieutenant (wonder why...lol). Specializes in Air Support Coordination, CQB and is a expert marksman but has a preference for CQB, thus the heavier armor. He is also known for his use of aggressive tactics.

  24. #174
    PacxIblix's Avatar
    Member Since
    Jul 2009
    From
    A short distance away from the last loud scream you heard,
    Posts
    474

    Re: Kal's Custom Mando

    Hmm... sounds pretty cool. Is Waco a mando word, or military terminology, or...?

    Wanna story ^^ ?

  25. #175
    kal'ika's Avatar
    Member Since
    Jan 2009
    From
    Albany, KY and Oklahoma City, OK
    Posts
    2,018

    Re: Kal's Custom Mando

    lol ok here's the story behind my name:

    Kal is a mando'a word that is similar in sound to my REAL first name... which is Kyle. Kyle = Kal. Now I did look up the meaning for the word Kyle to attempt to match it up with a mando'a word that means equivalent, but I couldn't find a word for a straight and narrow path (Kyle in its original Irish roots) Kyle also means patient warrior (not sure which language but it's on my plaquard), so... I chose Kal because I like it and it's close to my real name (in sound).

    Waco is my callsign, given to me by my squadron commander. Not real sure about the actual reasoning for the name, but I think it has something to do with the fact that I like guns, and there's a town in my home state called Waco, Kentucky (NOT to be confused with Waco, Texas) where I spent a great deal of my childhood with a very close family friend who owned a rather nice (homemade) firing range... where we could plink around all day long, all summer long. Also where I learned a few of my farming skills. So since Waco is one of my real names, and Waco, KY is a important part of who I am... it's now part of my mando name.

Similar Threads

  1. custom packs for custom mando's
    By morpheus1977 in forum Expanded Universe Bounty Hunters
    Replies: 9
    Last Post: Jan 13, 2009, 4:16 PM
  2. Custom Vinyl decals for your custom Mando
    By Rimshot in forum Expanded Universe Bounty Hunters
    Replies: 13
    Last Post: Jan 9, 2009, 8:45 PM
  3. Custom mando
    By Mandalore23 in forum Expanded Universe Bounty Hunters
    Replies: 10
    Last Post: Jul 10, 2007, 3:42 AM
  4. Help with custom mando
    By Ion_Cannon_Gunner in forum Expanded Universe Bounty Hunters
    Replies: 9
    Last Post: Dec 15, 2006, 12:37 PM
  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •